Preskočiť na obsah strany

Stres môže byť dôsledkom najrôznejších každodenných udalostí alebo problémov, s ktorými sa stretávame – môže to byť čokoľvek od problémov alebo hádok s dobrými priateľmi, finančných problémov, až po príliš veľa práce alebo pocit tlaku vyvolaný obavou, aby sme podávali dobrý pracovný výkon.

V našich mysliach vyvoláva stres pocity obáv, úzkosti alebo podráždenia a môže viesť k duševným poruchám, ktoré potom narúšajú každodenný život. Je tiež často príčinou nespavosti, a tak vzniká začarovaný kruh, pretože prvé ovplyvňuje druhé a naopak – pokiaľ zle spíte, môžete cítiť stres, a pokiaľ ste v strese, môžete mať problémy so spánkom.

Okrem toho, že stres ovplyvňuje ľudskú myseľ, vedeli ste, že môže pôsobiť aj na telo?

Stres môže spôsobiť bolesti hlavy, svalov a závraty. Hladina stresu sa tiež silne odráža na stave žalúdka a tráviaceho traktu.

Ako vedie stres k páleniu záhy a zlému tráveniu?

Teda, aj keď vzťah medzi stresom a tráviacimi ťažkosťami nie je vždy zrejmý, môže stres niekedy prispieť k príznakom žalúdočných ťažkostí. Pálenie záhy môže byť spôsobené tlakom v žalúdku, a pretože jedným z príznakov stresu je svalové napätie, práve tu môžeme hľadať súvislosť.

Pokiaľ môže žalúdočná kyselina začať stúpať pažerákom hore, môžete začať pociťovať bolesť alebo pálenie na hrudníku. Okrem toho môže stres ovplyvniť aj trávenie.

Pokiaľ trpíte pálením záhy alebo tráviacimi ťažkosťami, krátkodobo vám môže pomôcť Gaviscon Duo Efekt. Dlhodobejším riešením je naučiť sa zvládať a znižovať stres, čo vám nielen zlepší náladu a pocit spokojnosti, ale môže tiež zlepšiť vaše zdravie!

Spánok

Kvalitný spánok, ak ste v strese, môže byť veľmi dôležitý, jediným problémom je, že so stresom sa ťažko zaspáva. Uľahčite si zaspávanie vytvorením príjemného a pohodlného prostredia na spanie. Dbajte na to, aby bola v miestnosti tma a teplo a doprajte si dostatok času na nočný spánok.

Fyzická aktivita

Okrem toho, že je cvičenie dobré pre zdravie a pocit pohody, bolo tiež preukázané, že fyzická aktivita má mnoho ďalších prospešných účinkov. Jedným z nich je znižovanie hladiny stresu. Pohyb zvyšuje hladiny endorfínov v tele (to sú naše hormóny šťastia) a dodáva nám dobrý pocit z toho, že sme niečo dokázali. Nájdite si niečo, čo vás bude baviť, či už je to behanie, plávanie alebo joga.

Správna strava

Správna strava je veľkou obranou proti stresu, pretože stres sa omnoho lepšie zvláda, pokiaľ ste zdravý.

V čase, keď sme pod stresom, sa zvyčajne uchyľujeme k upokojujúcemu jedlu, ale je dôležité dodávať telu živiny, ktoré potrebuje. Vyhýbajte sa vysokému obsahu tuku, sladkým jedlám, namiesto toho jedzte ovocie, zeleninu a jedlá bohaté na uhľohydráty, ako je pečený sladký zemiak.

Porozprávajte sa s niekým

Riešiť stres v osamelosti môže byť veľmi ťažké, ale keď sa porozprávate s niekým, komu veríte, môže to veľmi zmeniť to, ako sa cítite, či sa už porozprávate s dobrým priateľom alebo so svojím praktickým lekárom. Liečba tiku kognitívnej behaviorálnej terapie (KBT) vám môže pomôcť pochopiť vzorce vášho myslenia, poznať svoje spúšťače stresu a určiť pozitívne veci, ktoré môžete proti tomu urobiť.

Skúste tieto drobné zmeny životného štýlu, ktoré môžu pomôcť znížiť hladinu vášho stresu, a čoskoro by ste, dúfajme, mali začať vidieť výsledky.

 

Žiadne z týchto informácií nie sú myslené ako diagnóza alebo lekársky predpis. Gaviscon Duo Efekt proti páleniu záhy a tráviacim ťažkostiam. Vždy si prečítajte informácie na obale. Vhodné pre dospelých a deti od 12 rokov. V prípade závažných alebo pretrvávajúcich príznakov kontaktujte lekára alebo lekárnika.

Článok publikovaný January 1, 2021