Preskočiť na obsah strany

Pre niektoré z nás je tých vecí toľko, že majú problém medzi ne ešte „natlačiť“ jedlo. Okrem občasných nepríjemných príznakov pálenia záhy a podráždeného žalúdka môže nepravidelná strava ovplyvniť vaše zdravie ešte inak. Čítajte ďalej, nižšie vysvetlíme niektoré vplyvy nepravidelnej stravy počas dňa!

Vynechávanie raňajok

Raňajky dopĺňajú hladinu cukru v našej krvi a dodávajú nám vitamíny a živiny, a tie nutne potrebujeme na celý deň, ktorý nás čaká. Bez ranného jedla má naše telo menej energie a náš mozog môže mať problémy s udržaním sústredenia počas celého dňa. Vynechanie raňajok môže tiež spôsobiť priberanie na hmotnosti, pretože hoci ráno možno nie ste hladný, ten sa môže dostaviť počas dopoludnia, kedy vás núti siahnuť po nezdravých, vysoko kalorických pochutinách.

Rýchla konzumácia obeda

Aj keď ide o veľmi nezdravý návyk, pre ľudí s preplneným pracovným rozvrhom sa to zdá ako jediná možnosť, ako sa vôbec naobedovať. Príliš rýchla konzumácia jedla môže vyvolať pálenie záhy a podráždenie žalúdka, pretože ak jedlo dôkladne nepohryziete, môže žalúdok potrebovať na jeho strávenie viac žalúdočnej kyseliny. Taktiež pokiaľ jedlo rýchlo hltáte, prehltnete spolu s ním veľa vzduchu, a to tiež môže vyvolať nepríjemné pocity. Okrem toho sa môžete prejesť, pretože žalúdku trvá 20 minút, kým vyšle signál do mozgu, že ste najedený.

Poobedné „zobanie“

Vyjedanie pri telefonovaní, sledovaní televízie alebo čítaní článkov na internete nie je veľmi dobrý nápad. Je dôležité venovať pozornosť svojmu telu, svojmu hladu a množstvu jedla, ktoré ste skutočne zjedli, pretože jesť a myslieť pritom na iné veci môže byť významným faktorom priberania hmotnosti. Je to preto, že keď nevenujete jedlu pozornosť, je ťažšie si uvedomiť, že už máte dosť – väčšinou však máte tendenciu jesť, kým všetko nezjete. Okrem venovania väčšej pozornosti tomu, čo a koľko si toho dávate do úst, je dobré sa proti tomu brániť tým, že sa budete vyhýbať konzumácii priamo z vrecka a vopred si jedlo rozdelíte. Potom hneď ako svoju porciu dojete, budete musieť prestať jesť.

Jedlo pred spaním

Konzumácia veľkého množstva jedla pred spaním môže narušiť spánok a viesť k únave alebo vyčerpaniu nasledujúci deň. Posledné jedlo denne by ste mali zjesť 3 - 4 hodiny pred uložením sa na spánok, pretože naše telá sú prispôsobené na trávenie potravy vo vzpriamenej polohe. Pokiaľ si ľahnete príliš skoro po jedle, môže sa vyskytnúť pálenie záhy a žalúdočná nevoľnosť, pretože poloha v ľahu umožňuje ľahšie prúdenie žalúdočnej kyseliny späť pažerákom hore, ktoré spôsobuje pocit pálenia na hrudníku.

Hneď ako si svoje zlé stravovacie návyky uvedomíte, ak im budete venovať len trochu pozornosti, ľahko sa ich zbavíte. Hneď ako začnete jesť pravidelnejšie, zase by vám malo začať chutiť jesť a čoskoro by ste mali pozorovať nárast energie! Pokiaľ to bude naďalej sprevádzané pálením záhy alebo žalúdočnou nevoľnosťou, k rýchlej úľave od príznakov vám môže poslúžiť Gaviscon Duo Efekt, aby ste svoj nabitý denný program stíhali.

Žiadne z týchto informácií nie sú myslené ako diagnóza alebo lekársky predpis. Gaviscon Duo Efekt proti páleniu záhy a tráviacim ťažkostiam. Vždy si prečítajte informácie na obale. Vhodné pre dospelých a deti od 12 rokov. V prípade závažných alebo pretrvávajúcich príznakov kontaktujte lekára alebo lekárnika.

Článok publikovaný June 1, 2021